Monday, June 1, 2015

Poppenhuisbeurzen/Dolls House shows

Op 23 mei jl. was er een poppenhuisbeurs in mijn woonplaats!
Ik kon er heen op de fiets :-)
On the 23th of May there was a Dolls House Show in my own town,
I could go there on my bike :-)


Ik heb er niet veel gekocht, want ik wou mijn geld bewaren voor de volgende beurs.....
I didn't buy much there, because I wanted to save my money for the next show.....

De poppenhuisbeurs in Rheda-Wiedenbrück,
waar ik mijn vriendin Melissa ging helpen met de verkoop van haar zelfgemaakte miniaturen!
The Dolls House Show in Rheda-Wiedenbrück,
where I was going to help my friend Melissa with selling her self made miniatures!

Ik heb een aantal pakketjes bij Petite Properties gekocht.
I bought a few kits from Petite Properties. 
Ik ga een zeker beertje erg blij maken hiermee denk ik ;-)
I think I will make a certain little bear very happy with these ;-)

En verder nog 2 vaasjes gemaakt door Elisabeth Causeret 
en Rudolf gemaakt door Hans-Günter Flath.
And 2 pots made by Elisabeth Causeret
and Rudolph by Hans-Günter Flath


6 comments:

Ilona said...

Oh jij, bofkont, heerlijk op je eige fietsie naar de beurs ;O! Mooie kom en vijzel heb je daar overigens gekocht, Margriet, verder nog mooie miniaturen gezien...?
En nóg al een keer boffen: naar Rheda, pfiew, wou dat ik dáár ook eens heen kon gaan, schijnt een erg grote beurs én mooi te zijn!
Je hebt bovendien erg mooie aankopen gedaan en ik weet wel zeker dat een 'zeker beertje' hier héél blij mee zal zijn ;)! Die Rudolfje is ook een schatje om te zien, zeg. Mooie vazen van Elisabeth, zij heeft altijd zulke mooie spullen, hè? Geniet er maar fijn van.
Ik hoop dat je vriendin Melissa ook goed verkocht heeft met jou aan haar stand, was het er lekker druk...??
Groetjes, Ilona

Margriet said...

De beurs in Drachten was ook erg leuk, met veel verschillende stands, maar de beurs in Rheda was wel heel erg goed en groot inderdaad! Veel bekende namen en veel prachtige miniaturen! Helaas was het niet zo druk als voorgaande jaren, vooral de laatste uurtjes duurden dus wel erg lang. Maar gelukkig wilden de mensen die er wel rondliepen graag kopen, dus we hebben een prima beurs gehad :-) Ik heb al heel wat potjes van Elisabeth Causeret verzameld, ze zijn zo mooi! Ik hoop dat je een keer de kans krijgt om naar Rheda te gaan Ilona, want het is echt wel de moeite waard!

BiWuBär said...

How convenient being able to visit a fair by bike... ;O) And sounds like you've had a great time at Rheda with some wonderful purchases - and making a certain little bear happy sounds good to me! *LOL* Btw I suppose you were talking about Melissa Sipma... I've made a purchase at her online shop some time ago having a nice contact with her... how funny that she's a friend of my dear Margriet! It's a small world... *LOL*

Hugs
Birgit

Margriet said...

Hi Birgit! Yes, Melissa Sipma is the friend Iwas helping in Rheda :-) The miniature world is indeed a small world! Hope to have some stories to tell about the little bear soon. I know you and many others would like to see him online again ;-) Hugs, Margriet

Daydreamer said...

Oh those little kits look Wonderful! I am sure E-Beertje will be very happy to see those! And Rudolph is very sweet too!

jeffry said...

Hoi Margriet,
Heerlijk hoor op je fietsje naar een beurs te kunnen gaan!
En een bezoek aan Rheda is helemaal leuk met zoveel mooie stands.
Ik heb je niet gezien op de zondag maar had ook niet genoeg tijd om alles zien. En die pakketjes van Petit Properties zagen er erg leuk uit van het najaar zijn ze hopelijk ook weer in Ulft.
Groetjes